آدرس: سعادت آباد، چهار راه سرو، خیابان ریاضی بخشایش، کوچه زند وکیلی غربی، پلاک 130 – واحد 11

دانشگاه‌های کانادا به عنوان بهترین دانشگاه‌ها در جهان شناخته می‌شوند. دولت کانادا دارای ساز و کارهای مختلفی است که سبب  تسهیل روند ورود دانشجویان به این کشور و اخذ پذیرش در دانشگاه مورد نظر می‌شود. در نتیجه برای دانشجویانی که به دنبال تحصیل در رشته مهندسی مکانیک در کانادا هستند، این کشور مقصد بسیار مناسبی به شمار می‌رود.

دوره‌های مهندسی مکانیک در کانادا شامل واحدهای درسی علوم و طراحی در زمینه ریاضی می‌شود. دانشجویان دروس مورد نظر را از طریق پژوهش، پروژه‌های آزمایشگاهی، تحقیقات میدانی و سمینار فرا خواهند گرفت. در این مقاله، اطلاعات مربوط به شرایط تحصیل مهندسی مکانیک در کانادا و هزینه تحصیل در این رشته ارائه خواهند شد.

مزایای تحصیل مهندسی مکانیک در کانادا

کانادا یکی از کشورهای توسعه یافته به شمار می‌رود و از این لحاظ، دانشجویانی که در رشته مهندسی مکانیک در کانادا تحصیل می‌کنند می‌توانند از مزایای متعدد در این زمینه بهره‌مند شوند.

بعضی از دلایل و مزایای تحصیل در رشته مهندسی مکانیک در کانادا شامل:

جهت موفقیت در رشته مهندسی مکانیک به مهارت و پشتکار زیادی نیاز می‌باشد. دانشجویان بایستی جهت انتخاب بهترین دانشگاه مورد نظر به منظور درخواست برای تحصیل، تحقیقات لازم را به عمل بیاورند.

تحصیل در مقاطع مختلف مهندسی مکانیک در کانادا 

اگرچه تحصیل مهندسی مکانیک در کانادا دارای شرایط ویژه‌ای می‌باشد، دانشجویان می‌توانند دوره تحصیلی خود را بر اساس حوزه فنی مورد نظر انتخاب کنند. برخی از  تخصص‌های مربوط به مهندسی مکانیک در کانادا در مقاطع مختلف شامل موارد زیر می‌باشند:

مقطع تحصیلی مدرک تحصیلی تخصص
کارشناسی کارشناسی علوم کاربردی مهندسی مکانیک
کارشناسی مهندسی در زمینه مهندسی مکانیک تمرکز طراحی
تمرکز فضانوردی
کارشناسی علوم مهندسی مکانیک
کارشناسی ارشد کارشناسی ارشد مهندسی انرژی تجدید پذیر (پایدار)
طراحی مکاترونیک
ساخت و تولید پیشرفته
رباتیک و مکاترونیک
مهندسی مکانیک
کارشناسی ارشد علوم کاربردی مکاترونیک و ساخت و تولید
ترموفلوئید
طراحی و مکانیک کاربردی
دکترا پی اچ دی مهندسی مکانیک
سیستم‌های بیومدیکال
ترموفلوئید
مکاترونیک و ساخت و تولید
طراحی و تولید
سیستم‌های انرژی و احتراق

کارشناسی رشته مهندسی مکانیک در کانادا

برای متقاضیان رشته مهندسی مکانیک، برخورداری از مدرک کارشناسی برای آغاز اشتغال در این زمینه الزامی است. برنامه تحصیلی این رشته به 4 سال زمان نیاز دارد. دوره‌های تحصیلی در طی این مدت به فیزیک، ترمودینامیک، مدیریت ریسک و انرژی‌های تجدیدپذیر مرتبط می‌باشد. پس از سال سوم، دانشجویان در برنامه‌های کارآموزی شرکت کرده که و در نهایت به میزان 600 ساعت کار عملی به کل دوره اضافه خواهد شد.

کارشناسی ارشد رشته مهندسی مکانیک در کانادا

برنامه تحصیلی کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک در کانادا به 1 تا 2 سال زمان نیاز دارد. مهندسی مکانیک در مقطع کارشناسی ارشد شامل تکنیک‌های طراحی با استفاده از رایانه به همراه مکانیک جامدات، ترموفلوئید (ترمودینامیک سیالات) و علم مواد می‌باشد. کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک در کانادا به مهندسین کمک می‌کند تا مهارت‌های مرتبط برای استفاده از زمینه‌های تحصیلی فوق را توسعه دهند.

در عین حال، دانشجویان بین‌المللی به دلیل کیفیت بالای زندگی و موسسات آموزشی معتبر، ترجیح می‌دهند در کانادا تحصیل کنند.

برترین دانشگاه‌های رشته مهندسی مکانیک در کانادا

برخی از برترین دانشگاه‌های رشته مهندسی مکانیک در کانادا و رتبه‌بندی آن‌ها به شرح زیر می‌باشد:

دانشگاه رتبه بندی
دانشگاه تورنتو 1
دانشگاه مک گیل 2
دانشگاه واترلو 3
دانشگاه بریتیش کلمبیا 4
دانشگاه مونترال 5
دانشگاه مک مستر 6
دانشگاه آلبرتا 7
دانشگاه کویینز 8
دانشگاه کلگری 9
دانشگاه وسترن 10

شهریه و هزینه تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی در کانادا

در ارتباط با هزینه رشته مهندسی مکانیک در کانادا بایستی ذکر شود که هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی مهندسی مکانیک در کانادا بین 36,000 تا 60,000 دلار کانادا در هر سال می‌باشد.

هزینه شهریه در دانشگاه‌های برتر کانادا در مقطع کارشناسی ارشد در رشته مهندسی مکانیک بین 11,000 تا 32,000 دلار  کانادا است.

هزینه تحصیل در مقطع دکترا در رشته مهندسی مکانیک در کانادا بین 6,000 تا 15,000 دلار کانادا در هر سال می‌باشد. مخارج زندگی امکان دارد تا 12,000 دلار کانادا در سال هزینه در بر داشته باشد. البته انواع بورسیه‌های تحصیلی برای دانشجویان مقطع دکترا در کانادا بر اساس شایستگی یا نیاز ارائه می‌شوند.

سخن نهایی

دانشگاه‌های متعددی در کانادا، برنامه‌های تحصیلی مهندسی مکانیک را به دانشجویان ارائه می‌دهند و هر یک از این دانشگاه‌ها دارای شرایط پذیرش و مزایای ویژه خود می‌باشد. توضیح دقیق و شرایط مربوط به هر برنامه تحصیلی جهت کمک به شما در انتخاب دوره تحصیلی مناسب در این مقاله شرح داده شده است. در صورت تمایل به درخواست برای تحصیل در رشته مهندسی مکانیک در دانشگاه‌های کانادا و یا در صورت وجود هرگونه سوال در این ارتباط، با ما تماس بگیرید.

سوال‌های رایج در مورد تحصیل در رشته مهندسی مکانیک در کانادا

آیا کانادا جهت تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در رشته مهندسی مکانیک مقصد مناسبی به شمار می‌رود؟

کانادا جهت تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در رشته مهندسی مکانیک یکی از بهترین گزینه‌ها محسوب می‌شود.

آیا جهت درخواست برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در رشته مهندسی مکانیک به شرکت در آزمون GRE نیاز می‌باشد؟

پیش از درخواست برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در رشته مهندسی مکانیک در بیشتر دانشگاه‌های برتر کانادا به شرکت در آزمون GRE نیاز می‌باشد.

آیا میزان تقاضا برای شغل مهندسی مکانیک در کانادا زیاد می‌باشد؟

تقاضا برای شغل مهندسی مکانیک در کانادا زیاد می‌باشد. بنابراین تحصیل در این رشته در کانادا به یافتن شغل مورد نظر کمک خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *