آدرس: سعادت آباد، چهار راه سرو، خیابان ریاضی بخشایش، کوچه زند وکیلی غربی، پلاک 130 – واحد 11

آلمان کشوری ایده‌آل برای پرورش و کسب مهارت‌ها در حوزه طراحی گرافیک است. با توجه به این‌ که آلمان هم‌ اکنون دستخوش موج دیجیتالی شدن است، گرافیست‌ها به واسطه یادگیری ایده‌های اصلی نهفته در پس این موج از مزیتی رقابتی برخورداراند. طراح گرافیک بودن در آلمان به معنای تعریف مشکلات و تعیین اهداف عینی برای تصمیم‌گیری از طریق خلاقیت و نوآوری در کنار استفاده از ابزار دستی و دیجیتال است. طراحی گرافیک برای دانشجویان خلاقی که به ترسیم ارتباط تصویری علاقه‌منداند، رشته‌ای آرمانی برای ادامه تحصیل در دانشگاه‌های برتر آلمان به شمار می‌آید.

مزایای تحصیل گرافیک در آلمان

تحصیل در رشته گرافیک در آلمان چشم‌اندازی منحصر به‏ فرد را به سوی هنر و فرایندهای خلاقانه پیش روی دانشجویان ترسیم می‌کند. چه بخواهید به عنوان یک هنرمند مشغول به کار شوید، چه فقط بخواهید دانش‌تان را در این زمینه بیشتر کنید، با تحصیل هنرهای زیبا در آلمان از چهار مزیت زیر برخوردار می‌شوید:

دانشگاه‌های آلمان رفتار دوستانه‌ای با دانشجویان بین‌المللی دارند

دانشکده‌های هنری آلمان با کمال میل از تعداد قابل‌ توجهی از دانشجویان بین‌المللی استقبال می‌کنند، این تنوع کلاس‌های هنری را به مکانی مناسب برای تبادل فرهنگی تبدیل می‌کند. برنامه‌های بی‌شمار فرهنگی و دانشگاهی زبان دانشجویان بین‌المللی را برای زندگی در آلمان آماده می‌کند. هر کدام از دانشگاه‌ها، کالج‌ها یا آکادمی‌ها واحد خاص خود را برای دانشجویان خارجی دارند.

آزادی برای شکوفا کردن بیان هنری

در دوره‌های آموزشی گرافیک در دانشگاه‌های آلمان معمولاً تعادلی بین دروس نظری، کارگاه‌ها و واحدهای عملی متمرکز بر آثار هنری فردی برقرار می‌شود. به هر دانشجو مکانی در استودیو اختصاص داده می‌شود، داشتن جایگاه اختصاصی برای نقاشان بسیار مهم است. بعضی دانشگاه‌ها فضای کافی دارند تا 15 متر مربع فضا در اختیار هر دانشجو بگذارند. بسیاری از این استودیوها به صورت شبانه‌روزی باز هستند، بنابراین هر زمان که دوست داشتید و افکار خلاقانه به ذهنتان آمد، می‌توانید از خلاقیت‌تان بهره بگیرید.

ایجاد شبکه

یکی از جنبه‌های مهم تحصیل در رشته گرافیک در آلمان فرصت‌های مکرر برای همکاری با گالری‌ها و آکادمی‌های داخلی و بین‌المللی است. به این ترتیب می‌توانید شبکه‌ای دوستانه را با هنرمندان دیگر، حرفه‌ای‌ها و حتی صاحبان گالری‌ها ایجاد کنید.

غنی بودن فرهنگ آلمان

وقتی بحث توزیع فرهنگی به میان می‌آید، آلمان کشوری بسیار خاص محسوب می‌شود. فرهنگ در اکثر کشورها در چند کلان‌ شهر بزرگ متمرکز است و شهرهای بزرگ از نظر فرهنگی بسیار از شهرهای کوچک‌تر جلوتر هستند. اگرچه آلمان چند کلان‌ شهر عظیم مانند برلین، هامبورگ یا کلن دارد، تعداد شگفت‌ انگیزی گالری هنری نیز در شهرهای متوسط فعالیت دارد.

تحصیل گرافیک در آلمان مزایای دیگری نیز دارد که از آن جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

شرایط و مدارک لازم

گرافیست‌ها ایده‌ها و اطلاعات را از طریق گونه‌های بصری تأثیرگذار بر محیط‌ها و زندگی‌های روزمره مردم منتقل می‌کنند. طراحان گرافیک همواره با مؤلفه‌هایی مانند برنامه‌های کاربردی، پوسترها، انیمیشن‌ها و هویت‌های برند که به وفور در محیط اطراف‌مان به چشم می‌خورند، در حال ارتباط برقرار کردن با مردم‌اند.

شرایط و مدارک لازم برای تحصیل گرافیک در مقطع کارشناسی

دانشجویان دوره کارشناسی (BA) طراحی گرافیک و ارتباط تصویری مهارت‌های تایپوگرافی، طراحی اطلاعات، عکاسی، طراحی وب و دیگر مهارت‌های بنیادی اصلی را در محیط یادگیری عمل‌گرا و پشتیبانی‌ کننده یاد می‌گیرند. دانش‌ آموختگان گرافیک از دانشگاه‌های آلمان به راحتی می‌توانند ایده‌ها را از فکر به عمل تبدیل کنند. دروس متنوع و نوآورانه رشته گرافیک دانشگاه‌های آلمان در پرورش شخصیت‌های خلاقانه به دانشجویان کمک می‌کند.

مدارک لازم برای تحصیل طراحی گرافیک در مقطع کارشناسی در آلمان عبارتند از:

برخی دانشگاه‌ها ممکن است از شما مدارک دیگری همچون توصیه نامه نیز درخواست نماید پس برای اطلاع دقیق تر از مدارک خواسته شده حتما وب سایت دانشگاه مورد نظر خود را چک کنید.

شرایط و مدارک لازم برای تحصیل گرافیک در مقطع کارشناسی ارشد

واحدهای دوره کارشناسی ارشد شامل آموزش طراحی عملی، کلاس‌های نظری طراحی اجتماعی و پروژه‌های دنیای واقعی می‌شود که فرصت تجربه عملی را در اختیار دانشجویان می‌گذارد.

اهداف رشته گرافیک در مقطع فوق لیسانس عبارتند از:

برای ارسال درخواست پذیرش به دانشگاه‌های آلمان برای تحصیل در رشته گرافیک در مقطع کارشناسی ارشد به مدارک زیر نیاز دارید:

در نظر داشته باشید که برخی دانشگاه ها ممکن است مدارک بیشتر یا متفاوتی را از شما درخواست نمایند. برای کسب اطلاع دقیق از موارد حتماً سایت دانشگاه مورد نظر خود را چک نمایید.

مدت زمان ارسال مدارک برای دانشگاه‌ها در رشته گرافیک

مدت زمان ارسال مدارک و ثبت تقاضا در دانشگاه های مختلف متفاوت است. شما بایستی بعد از مطالعه و بررسی سایت دانشگاه مورد نظر مدارک خود را آماده نموده و ارسال نمایید. اغلب دانشگاه‌ها دو بار در سال امکان دریافت مدارک و تقاضانامه‌های شما را دارند، یک بار تقریباً تا پایان مرداد ماه (ماه آگوست) و بار دیگر انتهای زمستان (ماه مارس میلادی).

هزینه و شهریه دانشگاه ها برای رشته گرافیک

شهریه دانشگاه‌ها در آلمان به عوامل متعددی بستگی دارند، برای مثال در برخی دانشگاه‌های دولتی آلمان هزینه تحصیل رایگان است، اما ممکن است دانشگاه‌های دیگر از شما شهریه دریافت نمایند که این میزان نیز کاملاً متغیر است و به نوع دانشگاه و کالج مربوطه بستگی دارد.

در مقطع ارشد برخی دانشجویان ممکن است بورسیه‌های تحصیلی دریافت نمایند که هزینه تحصیل آنها رایگان شده و مبلغی نیز به عنوان حقوق ماهانه دریافت خواهند کرد.

بهترین دانشگاه‌های آلمان برای تحصیل در رشته گرافیک

دانشگاه‌های پرشمار آلمان واحدهای عملی را برگزار می‌کنند و دانش نظری و مهارت عملی را با هم ترکیب می‌کنند تا دانشجویان نهایت استفاده را از مدرک و شایستگی‌های‌شان ببرند. تحصیل در آلمان به این معناست که بخشی از یک محیط فرهنگی زیبا و متنوع خواهید بود و در دانشگاه‌هایی تحصیل خواهید کرد که در سراسر جهان معتبر و شناخته‌ شده‌اند.

بهترین دانشگاه‌های آلمان برای تحصیل در رشته گرافیک عبارتند از:

پرسش‌های پرتکرار

دوره آوسبیلدونگ یا کارآموزی برای تحصیل در رشته گرافیک در آلمان وجود دارد؟

خیر، طراح گرافیک بودن یک عنوان شغلی واقعی در آلمان محسوب نمی‌شود. هر کسی می‌تواند ادعای گرافیست بودن بکند، بنابراین پشتیبانی و بودجه آوسبیلدونگ به این رشته تعلق نمی‌گیرد.

آیا امکان تحصیل به زبان انگلیسی رشته گرافیک در آلمان وجود دارد؟

بله اغلب دانشگاه های آلمان، زبان انگلیسی را به عنوان زبان اصلی و دانشگاهی تعیین نموده‌اند و تنها برخی از دروس به آلمانی ارائه می‎گردند. لازم به ذکر است که حتماً قبل از ارسال مدارک خود شرایط دانشگاه مورد نظر و برنامه سالیانه آن را بررسی نمایید.

آیا امکان ادامه تحصیل برای دکتری رشته گرافیک در آلمان وجود دارد؟

تحصیلات دکتری به صورت محدود و توسط برخی دانشگاه‌های خاص ارائه می‌شوند. حتی ممکن است یک دانشگاه معتبر تا چند سال پذیرش رشته دکتری گرافیک نداشته باشد، از این رو برای دریافت پذیرش از دانشگاه‌های مورد نظر بایستی هر سال وب سایت آنها را بررسی کرده و با اساتید موردنظرتان مکاتبه نمایید.

می‌توانم بدون پرداخت شهریه در رشته گرافیک در آلمان تحصیل کنم؟

تحصیل در دانشگاه‌های دولتی آلمان تقریباً رایگان است، بنابراین فرصت دارید تا بدون پرداخت شهریه در دانشگاه‌های دولتی آلمان در رشته گرافیک ادامه تحصیل بدهید. برای مثال می‌توانید دانشگاه مشهور هنر برلین را انتخاب کنید که بزرگ‌ترین دانشگاه هنر در اروپاست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *