آدرس: سعادت آباد، چهار راه سرو، خیابان ریاضی بخشایش، کوچه زند وکیلی غربی، پلاک 130 – واحد 11

کانادا با وجود دانشگاه‌ها و کالج‌های عالی به مقصد تحصیلی معروفی برای دانشجویان بین‌المللی سراسر جهان شناخته شده است. دانشجویان بین‌المللی می‌توانند تقریبا به صورت رایگان در کانادا تحصیل کنند. دانشگاه‌های کانادا فضای آموزشی آکادمیک باکیفیتی برای دانشجویان فراهم کرده‌اند. دانشجویانی که به صورت رایگان در کانادا تحصیل کنند یا قصد تحصیل با کیفیت و با هزینه کم در دانشگاه‌های کانادا را دارند می‌توانند گزینه‌های زیادی را پیدا کنند. در ادامه به توضیح مفصلی درباره تحصیل رایگان در کانادا میپردازیم.

آیا امکان تحصیل رایگان در کانادا وجود دارد؟

شما نمی‌توانید در هیچ یک از دانشگاه‌های کانادا به صورت رایگان تحصیل کنید. اما خوشبختانه شما میتوانید با دریافت بورسیه کامل تحصیلی کانادا، شهریه را پرداخت کنید. دانشگاه‌های کانادا هیچگونه معافیت شهریه‌ای برای دانشجویان بین‌المللی ارائه نمی‌دهند. اما مانند آنچه قبلا در مورد بورسیه گفتیم، راه‌های متعدد دیگری هم وجود دارند که می‌توانید با استفاده از آنها هزینه تحصیل در کانادا را کاهش دهید؛ که در ادامه به طور مفصل به این گزینه‌ها می‌پردازیم.

چگونه در سال 2022 در کانادا به صورت رایگان تحصیل کنیم؟

کانادا مقصدی ایده‌آل برای دانشجویانی است که می‌خواهند با شهریه کم در سطح جهانی تحصیل کنند. هزینه تحصیل در دانشگاه‌های کانادا در مقایسه با دانشگاه ‌های آمریکا یا انگلستان بسیار کمتر است. بنابراین اگر قصد تحصیل در کانادا را دارید، می‌توانید با هزینه‌ای کم‌تر در مقایسه با سایر کشورها از تحصیلاتی در سطح جهانی برخوردار شوید. بنابراین، با در نظر گرفتن همه این گزینه‌ها برای دانشجویان بین‌المللی، ایده تحصیل رایگان در یک دانشگاه کانادایی چندان دور از واقعیت نیست. پس بهتر است به بررسی مراحل مختلف گرفتن بورسیه کامل تحصیلی و همچنین نحوه آماده شدن برای این بورسیه بپردازیم.

سوابق تحصیلی خوبی داشته باشید.

دانشگاه‌های کانادا همیشه به دنبال بهترین دانشجوها هستند. دانشگاه‌های برتر کانادا همیشه دانشجویانی را ترجیح می‌دهند که دارای سوابق تحصیلی برجسته و عالی هستند. بنابراین اولویت اصلی یک دانشجوی بین‌المللی باید بهترین بودن در آزمون‌های تحصیلی و ورودی باشد. داشتن یک درخواست خوب، شانس شما را برای گرفتن بورسیه‌ای که می‌تواند به طور کامل هزینه‌های تحصیل شما را تامین کند، افزایش می‌دهد. دقت کنید معدل و نمرات آزمون‌های شما نشان دهنده مهارت‌های شما در موضوعات مختلفی است که مطالعه کرده‌اید. بنابراین اگر به دنبال دریافت بورسیه هستید، فراموش نکنید که با اطمینان از آمادگی کامل برای آزمون زبان و سایر امتحانات بالاترین آمادگی را داشته باشید. این موضوع یکی از مهم‌ترین و اولین قدم‌ها برای تحصیل رایگان در دانشگاه‌های کانادا خواهد بود. نکته بعدی که باید به آن توجه کنید توصیه نامه تحصیلی است که نشان می‌دهد شما انتخاب درستی هستید و می‌توانید عضوی از محیط دانشگاهی باشید و شهرت علمی دانشگاه را حفظ کنید.

درخواست خود را در اولین فرصت آماده کنید.

بسیار توصیه می‌شود که درخواست خود را در اولین فرصت آماده کنید. با آماده کردن زود هنگام درخواست، شما زمان کافی و بیشتری برای جستجو و یافتن رشته مورد علاقه خود و دانشگاه مناسبی که می‌خواهید برای آن درخواست دهید، خواهید داشت. هر دانشگاه شرایط پذیرش خاص خود را دارد، بنابراین با آماده کردن زود هنگام درخواست زمان لازم برای اطلاع از شرایط دانشگاه مورد نظر را خواهید داشت. همچنین شما شانس خود را برای تحصیل در دانشگاه‌های کانادا به صورت رایگان افزایش می‌دهد چون این کار زمان بیشتری برای کار بر روی SOP و سایر موارد مورد نیاز همراه با جستجو و یافتن بورسیه تحصیلی مناسب می‌دهد. وقتی شما قبل از سایر دانشجویان تقاضا داده‌اید و پذیرش گرفته‌اید، شانس بیشتری برای گرفتن بورسیه خواهید داشت.

برای اخذ بورسیه تحصیلی از دانشگاه‌های کانادا اقدام کنید.

درخواست برای بورسیه تحصیلی مناسب، بهترین راه حل برای تحصیل رایگان است. برخی دانشگاه‌های کانادایی در صورت عالی بودن عملکرد تحصیلی دانشجویان به طور مستقیم بورسیه تحصیلی را ارائه می‌دهند. برخی از این بورسیه‌ها عبارتند از:

به خاطر داشته باشید که بورسیه‌های تحصیلی کمی برای تحصیل پزشکی در کانادا وجود دارد. برای اطلاعات بیشتر در مورد بورسیه‌ها و کمک هزینه‌های تحصیلی در دانشگاه‌های کانادا به مقاله بورسیه و کمک هزینه در کانادا مراجعه کنید.

به دنبال دانشگاه‌هایی با شهریه پایین باشید.

اگر بورسیه‌ای دریافت نکرده‌اید که بتواند هزینه سفر شما را تامین کند یا در صورتی که بورسیه تحصیلی تمام هزینه‌های مورد نیاز را پوشش نمی‌دهد، نگران نباشید چون کانادا دانشگاه‌های خوب با شهریه معقول‌تر هم دارد. بنابراین در صورت عدم موفقیت برای گرفتن بورسیه تحصیلی مناسب می‌توانید دانشگاه‌های کم هزینه را انتخاب کنید.

برای گذراندن دوره کارشناسی در کانادا، شهریه سالانه بین 20000 تا 30000 دلار کانادا خواهد بود. دانشگاه مموریال نیوفاندلند، دانشگاه رجینا و دانشگاه آتاباسکا چند دانشگاه معروف در کانادا هستند که شهریه کمی از دانشجویان بین‌المللی دریافت می‌کنند. شهریه این دانشگاه‌ها از 1700 تا 20000 دلار کانادا در سال متغیر است.

شهریه دانشگاه به رشته تحصیلی شما بستگی دارد؛ به طوری که رشته‌های علوم انسانی بسیار کمتر از دوره‌های علوم و پزشکی هزینه دارند. در مقایسه با دانشگاه‌های برتر آمریکا و سایر کشورهای انگلیسی زبان این دانشگاه‌های کانادا شهریه‌های بسیار کمتری دریافت می‌کنند.

گام اصلی برای تحصیل رایگان در کانادا می‌تواند درخواست برای بورسیه‌ای باشد که توسط دولت خودتان ارائه می‌شود. برخی از کشورها برای دانشجویانی که سوابق تحصیلی خوبی دارند و مایل به تحصیل در خارج از کشور هستند، بورسیه تحصیلی ارائه می‌دهند. به غیر از جستجوی بورسیه‌های ارائه شده توسط دانشگاه‌های کانادا، دانشجویان می‌توانند به کمک‌های مالی ارائه شده توسط دولت خودشان هم درخواست بدهند. معمولا چنین بورسیه‌ها، خیلی در دسترس هستند.

دانشگاه‌های کم هزینه کانادا برای دوره‌های لیسانس

مهم نیست که برای صرفه جویی در هزینه چه اقداماتی انجام می‌دهید چون هزینه کلی تحصیل در کانادا تنها در صورتی کاهش می‌یابد که بتوانید در دانشگاهی با شهریه کم ثبت نام کنید. در ادامه شما را با پنج دانشگاه که دوره‌های لیسانس با شهریه کم برای دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌دهند آشنا می‌کنیم.

سوالات پرتکرار

کدام دانشگاه در کانادا رایگان است؟

متاسفانه هیچ دانشگاه بدون شهریه‌ای در کانادا وجود ندارد. با این حال برخی از دانشگاه‌های کانادا شهریه کمتری دارند یا دانشجویان می‌توانند برای تامین هزینه‌های خود برای بورسیه تحصیلی اقدام کنند.

کم هزینه‌ترین دوره‌های تحصیلی در کانادا چه دوره هایی هستند؟

بهترین دوره های کم هزینه در کانادا برای دانشجویان بین المللی عبارتند از:

کدام دانشگاه‌های کانادا هزینه درخواست ندارند؟

کالج های کانادا که نیاز به هزینه درخواست ندارند:

آیا تحصیل رایگان در کانادا وجود دارد؟

تحصیل برای همه دانش آموزان در سیستم مدارس دولتی کانادا رایگان است.

کدام دانشگاه در کانادا بورسیه کامل تحصیلی می‌دهد؟

دانشگاه واترلو به طور خودکار یک بورسیه تحصیلی کامل برای دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌دهد. این بورسیه برای  مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا ارائه میشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *