آدرس: سعادت آباد، چهار راه سرو، خیابان ریاضی بخشایش، کوچه زند وکیلی غربی، پلاک 130 – واحد 11

برنامه‌ریزی شهری بخش مهمی از توسعه شهری است. بسیاری از شهرها، شهرستان‌ها و روستاها چیدمان، معماری و میراث تاریخی فعلی خود را مدیون کار خستگی ناپذیر شهرسازان هستند. لیسانس یا کارشناسی شهرسازی، بر تولید فضاهای شهری، ساختار شهرها و طراحی و توسعه مجدد ساختمان‌ها و سازه‌های قدیمی تمرکز خواهد داشت، در حالی که همچنان یکپارچگی خود شهر را حفظ می‌کند. رشته شهرسازی در آلمان به دانشجویان می‌آموزد که چگونه تحقیقات میدانی انجام دهند، داده‌ها را جمع‌آوری کنند و برنامه‌هایی برای توسعه شهرها ایجاد کنند. فارغ‌التحصیلان آینده نیز می‌آموزند که چگونه به عوامل مختلف (به عنوان مثال اقتصادی، قانونی، محیطی) نگاه کنند و مهارت‌های ارتباطی را توسعه دهند که برای پیشبرد برنامه‌های آن‌ها امری ضروری است. برخی از محبوب‌ترین مشاغل شهرسازی عبارتند از: برنامه‌ریز شهری، برنامه‌ریز حمل و نقل، بازرس بناهای تاریخی، کارشناس مسکن و غیره.

شرایط تحصیل رشته شهرسازی در آلمان

لیسانس شهرسازی در آلمان یک مدرک 4 ساله است که در دانشگاه‌های سراسر آلمان ارائه می‌شود. برای اکثر دانشگاه‌ها هیچ شهریه‌ای مورد نیاز نیست، اما دانشجویان بین‌المللی ممکن است ملزم به پرداخت هزینه‌های ترم یا پذیرش خود شوند که حدود 1500 یورو است. شما می‌توانید بین تخصص‌های مختلف مانند مهندسی سازه، مهندسی محیط زیست، مهندسی ژئوتکنیک و بسیاری دیگر انتخاب کنید. پس از اتمام دوره کارشناسی ارشد در رشته شهرسازی از دانشگاه آلمان، بازه حقوقی بین 4630 یورو تا 16000 یورو را انتظار داشته باشید.

 شرایط تحصیل کارشناسی شهرسازی در آلمان

تحصیل در مقطع لیسانس شهرسازی در آلمان مستلزم تسلط دانشجو به زبان آلمانی است. اکثر رشته‌های کارشناسی شهرسازی در آلمان به زبان آلمانی ارائه می‌شوند، بنابراین دانشجویان برای درخواست باید حداقل سطح B1 زبان آلمانی را داشته باشند. اولین بازه ثبت نام برای رشته شهرسازی در آلمان برای ترم زمستان است و کلاس‌ها از اواسط آوریل با تمرکز بر شهرسازی، فناوری ساخت و ساز و طراحی ساختمان شروع می‌شوند.

 شرایط تحصیل دکتری شهرسازی در آلمان

متاسفانه دکتری شهرسازی در آلمان وجود ندارد.

دانشگاه‌های برتر آلمان که رشته شهرسازی را ارائه می‌دهند.

بسیاری از دانشگاه‌های معتبر در آلمان رشته شهرسازی را در مقطع کارشناسی ارائه می‌دهند که اکثر آن‌ها با شهریه اندک یا بدون شهریه هستند. برخی از این دانشگاه‌ها عبارتند از:

 پذیرش در رشته شهرسازی در آلمان

شهرسازی یکی از رشته‌های محبوبی است که در دانشگاه‌های آلمان ارائه می‌شود. معیارها و شرایط پذیرش برای هر دانشگاه متفاوت است و به سطح رشته، زبان رشته و خود دانشگاه بستگی دارد. به طور کلی، دانشگاه‌های آلمان برای پذیرش شهرسازی مدارک زیر را درخواست می‌کنند:

چشم انداز شغلی برای رشته شهرسازی در آلمان

فارغ‌التحصیلان رشته شهرسازی در آلمان به مشاغل برنامه‌ریزی، طراحی و توسعه و همچنین در زمینه‌هایی مانند حمل و نقل، توسعه اقتصادی، مسکن، بازسازی شهری، گردشگری، حفاظت از محیط زیست و مشاوره محیط زیست می‌پردازند. مشاغل در بخش دولتی با موارد زیر وجود دارد:

 مشاوران خصوصی برنامه‌ریزی و محیط زیست در آلمان نیز فارغ التحصیلان شهرسازی را برای مشاوره به سازمان‌ها و افراد خاص استخدام می‌کنند.

 فرصت‌های شغلی زیر نیز برای کارجویان رشته شهرسازی وجود دارند:

تحصیلات تکمیلی در شهرسازی در آلمان

برخی از فارغ التحصیلان شهرسازی در آلمان به تحصیلات تکمیلی ادامه می‌دهند تا دانش خود را بیشتر کنند یا در زمینه خاصی مانند برنامه‌ریزی و مدیریت دریایی، شهرسازی و مدیریت، یا ارزیابی و مدیریت زیست محیطی تخصص پیدا کنند. اگر می‌خواهید عضویت رسمی در سازمان‌های مربوطه را تضمین کنید، تحصیلات تکمیلی در آلمان همراه با تجربه عملی مهم است. دوره‌های تخصصی برای فارغ‌التحصیلان شهرسازی به شما امکان می‌دهد بر موضوعاتی از جمله حمل و نقل، طراحی شهری، بازسازی شهری، برنامه‌ریزی محیطی و زیرساخت تمرکز کنید. سایر زمینه‌های مطالعاتی، که می‌تواند منجر به یافتن مشاغل مرتبط شود، عبارتند از:

حقوق شهرساز در آلمان

متوسط دستمزد ناخالص شهرساز در آلمان 58228 یورو یا معادل نرخ ساعتی 28 یورو است. علاوه‌براین، آن‌ها به طور متوسط ​​1415 یورو پاداش دریافت می‌کنند. تخمین حقوق بر اساس داده‌های نظرسنجی حقوق است که مستقیماً از کارفرمایان و کارمندان ناشناس در آلمان جمع‌آوری شده است. یک شهرساز سطح ابتدایی (1 تا 3 سال تجربه) به طور متوسط 41466 یورو حقوق دریافت می‌کند. از طرف دیگر، یک شهرساز سطح ارشد (8 سال سابقه تجربه) به طور متوسط 71973 یورو حقوق دریافت می‌کند.

سوالات متداول

درآمد یک شهرساز در اروپا چقدر است؟

متوسط دستمزد یک شهرساز 61.773 یورو در سال و 30 یورو در ساعت در آلمان است. میانگین دامنه حقوق برای یک شهرساز بین 43241 یورو تا 75116 یورو است. به طور متوسط، مدرک کارشناسی ارشد بالاترین سطح تحصیلات برای یک شهرساز می‌باشد.

کدام رشته برای پذیرش شهرسازی در آلمان بهتر است؟

اکثر داوطلبان باید لیسانس در اقتصاد، جغرافیا، مطالعات محیطی یا علوم سیاسی داشته باشند.

آیا برای تحصیل در رشته شهرسازی در آلمان باید آلمانی صحبت کنم؟

برای تحصیل در این رشته، باید ثابت کنید که به اندازه کافی انگلیسی یا آلمانی صحبت می‌کنید تا بتوانید آن رشته را قبول شوید. این مدرک باید به صورت دستی و با مدرک زبان رسمی ارائه شود، مگر اینکه زبان مادری شما آلمانی است یا از یک رشته انگلیسی یا آلمانی زبان فارغ التحصیل شده‌اید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *